Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavu
Positiivne näide kasutatavusest veebis: Loverte.com (https://www.loverte.com)
Loverte on minu isiklik lemmik veebileht ilutoodete vaatamisekes ja tellimiseks. Veebileht on väga selgelt ja ilusti vormistatud. Kohe sinna sattudes on esilehel suure piltidega näidatud hetkel toimuvad soodustused ja kampaaniad. Üleval menüüs saab lihtsasti valida huvitavat teid kategooriat ja hiljem ka tooteid filtreerida, näiteks kaubamärgi, hinna või värvi järgi. Vaadates läbi toodete nimekirja, saab meeldivat toodet soovikorvi või kohe ostukorvi lisada või siis lähemalt vaadata ning lugeda detailid ja koostis. Samuti on ka kohe nähtavad teiste kasutajate hinnangud ja kommentaarid. Kasutajaks registreerimine on kiire ja lihtne ning soovi korral saab ka meili peale saada infot erinevate kampaania ja sooduste kohta.
Negatiivne näide kasutatavusest veebis: Arngren.net (https://arngren.net)
Esimest korda sattudes sellele veebilehele, arvasin, et ma pole e-poe veebilehel, vaid vaatan reklaampostituse peale, mis üritab kõiki võimalikke tooteid ära mahutada. Pärast seda, kui ma ei leidnud selle kuulutuse sulgemiseks risti, mõistsin, et see ongi e-pood. Veebileht on mõeldud peamiselt vidinate ja seadmete müümiseks, alates jalgratastest kuni vankriteni ja lõpetades elektrooniliste kogumisobjektidega. Kasutaja jaoks on see tõeline õudus, veebilehel üldse puudub struktuur, kõik on väga segane ja kaootiline. Tooteinfo on erineva suuruse ja värviga ning mõnedel toodetel nimetus, hind, pilt või täpne info üldse puuduvad.
Комментарии
Отправить комментарий